Re: Skapa en debian-user-swedish-FAQ?

On Tue, 18 Feb 2003, Peter Mathiasson wrote:

> Tror du verkligen folk kommer titta i FAQen? De flesta av dessa frågor
> går ju att få svar på genom en Google-sökning på mindre än 3 minuter.

Jo, men samtidigt så är det snällare mot nybörjare att svara: "Kolla
i vår faq, den besvarar din fråga." än att svara "Finns i sjön", dvs
sök i google. Själv tycker jag google är rasande trevligt, men det är
inte alltid så lätt att avgöra om sökträffarna lämnar relevant info
eller om man hamnat fel. Speciellt inte om man inte har koll på det
man behöver hjälp med.

Så, även om folk ändå skulle fråga först så är det bättre med en faq
än att hänvisa till google.

> RFC2369 headers kanske skulle vara på sin plats? Å andra sidan skulle
> väl folk inte bry sig om att titta efter dem heller.

Kanske lite väl tekniskt. Men visst, det är ju bara för dig att
formulera en bra faq-fråga så är jag säker på att den kan inkluderas.

--
Fredrik Jonson