Re: Skapa en debian-user-swedish-FAQ?

On Tue, 18 Feb 2003, Mikael Bergman wrote:

> Hej,
> jag har nu varit med på listan i snart två år och upptäcker att det är
> många som ställer exakt samma frågor som jag själv gjort tidigare. Vad
> tror ni om att sammanställa en "debian-user-swedish-FAQ" som någon
> regelbundet postar till listan. Frågor som genast far igenom mitt huvud
> är t ex
> 1) Hur får jag svenska tecken i [bash|vim|gnome|kde|mutt|...]?
> 2) Finns det script för automatisk ADSL-inloggning på [Telia|...]?
> Ni kommer säkert på fler.
> Vad tror ni?

Inte för att vara 'sån', men det kan vara på sin plats att läsa och
begrunda Pablo Averbujs snart fyra år gamla mail till
debian-devel-listorna. Ämnet är "Clueless users are bad for debian",
och Pablos inlägg är ett brev till Debian som organisation gällande
användarvänlighet och dess faror.

http://lists.debian.org/debian-devel/1999/debian-devel-199903/msg02288.html

 -- Hans.