Re: BIOS-boot (var: Stora problem med Promise Ultra 100...)

mån 2003-02-10 klockan 11.30 skrev Niklas Höglund:

> Jag hade just det här problemet för ett tag sedan.  Löste det genom
> att bränna en bootbar CD från en startdiskett på en annan dator.  Det
> fungerade utmärkt, så om den har CD så kan jag rekommendera det
> tillvägagångssättet.
>
> Det finns också ISO-avbildningar av FreeDOS att ladda ner.  Om du inte
> behöver mer DOS-kompabilitet än vad FreeDOS har kan du använda det.
Jag har detta problem med min bärbara HP Omnibook 6000, en BIOS
uppgradering är nödvändig för att APM skall fungera som det bör. Men HPn
har ingen floppy och (ehemm...) jag vet faktiskt inte hur man gör
cdskivan bootbar...:-(
Om någon är villig att ge mig tips om hur man går till väga?

Helgi Örn