Re: Re: Stora problem med Promise Ultra 100 TX2 (PDC20268)

On Mon, Feb 10, 2003 at 10:44:32AM +0100, Fredrik Persson wrote:
> Burken har ingen floppy, men jag får väl fixa det där på något sätt.
> (Det är ju förjäkligt att man inte kan flasha om bioset utan att ha
> en Windowsbootdisk.)

Jag hade just det här problemet för ett tag sedan.  Löste det genom
att bränna en bootbar CD från en startdiskett på en annan dator.  Det
fungerade utmärkt, så om den har CD så kan jag rekommendera det
tillvägagångssättet.

Det finns också ISO-avbildningar av FreeDOS att ladda ner.  Om du inte
behöver mer DOS-kompabilitet än vad FreeDOS har kan du använda det.

--
                                                Niklas