Re: Dselect

> Jag skulle föreslå att du använder APT-systemet istället.
>
> ta och kör apt-setup och lägg till en apt-mirror.

Aptitude är ett trevligt program om man vill ha något som liknar dselect,
men som funkar. Det är en frontend för apt. Mycket trevligt att "browsa"
paket med också.

Från "man aptitiude":

DESCRIPTION
       aptitude is a text-based interface to the Debian GNU/Linux
       package system.

       It allows the user to view the list  of  packages  and  to
       perform  package  management  tasks  such  as  installing,
       upgrading, and removing packages.   Actions  may  be  per­
       formed  from  an  "interactive  mode" or from the command-
       line.

M.v.h
//Tobias