Re: Nvidia (mer utförlig information)

> Jag har nvidia-glx-1.0.4349 under 2.4.20-kärnan. Jag var nyss inne på
> Nvidias hemsida och såg att de släppt en ny version den 24 april som
> kanske fungerar bättre. Ska prova.

Nvidia-drivarna har fungerat perfekt för mig så länge som jag kört dom. Både på en överklockad Celeron-processor och på min Athlon-processor med KT133A-moderkortskretsar.

Vad har du för dator och moderkort? Har hört folk som haft problem med AMD-processorer och NVIDIA-drivarna. Det finns en hel del att läsa i README-filen som följer med drivarna. Där nänms några moderkort och förslag på åtgärder...

Det kan ju också vara buggar i programmen du använder som gör att de inte fungerar bra med NVIDIAs drivare men det är inget som jag egentligen kan uttala mig om. Tyvärr är det så att folk i allmänhet inte är så pigga på att ge support på problem med NVIDIAs drivare (antagligen för att det kan vara svårt) med ursäkten att de är ofria.

mvh
Daniel Sundberg
http://sumpan.com