Re: Re: Outlook + Evolution/KMail/???

tor 2002-12-12 klockan 14.36 skrev Fredrik Persson:

> Ja, det där med fetchmail + imap + ldap verkar vara den slugaste lösningen. Jag var lite inne på att hitta ett mailboxformat som både Evolution och Outlook kunde hantera, men det är nog kört.
>
> Då återstår bara kalender, tasks och notes som ska hanteras... (min flickvän är en seriös Outlook-junkie!)

Kalender och uppgifter går ju att tilldela en som ska göra dom eller
vara med. Då får man ett mail varje gång uppgiften uppdateras, och kan
då klicka på den i den andra miljön och få den updaterad. Jag har inte
provat mot outlook, men jag tror att ideen med evolution var att få det
hyffsat kompatibelt. Sedan hittar jag tyvärr inte i evolution att man
kan sätta en default deltagare, så man inte måste göra det varje gång.
Alternativt att försöka exportera och importera hela tiden, men det blir
också bökigt. Jag tror det lättaste är att visa henne att evolution
faktiskt fungerar (Även om jag tycker att den saknar massa saker som
gnus har) och sedan få henne att börja använda den och dess
kalender/uppgifts hantering.

Mvh Mikael

--
Email: mikan@mikan.net		mobile: +46 70 740 1585
PGP: 1024D/20E93E8E 76F9 E895 1073 12B8 A281  8144 5A1E 4BDD 20E9 3E8E