Re: Bökigt och dyrt att stödja Debian

Är mitt inlägg verkligen [OT] ?

Jag vet att den diskussion som jag hänvisade till
betraktades som [OT] i debian-devel listan.

Men jag tycker faktiskt att frågan passar ganska bra
i Svenska Debian-Användarlistan. Det är ofta så tror
jag, att just användarna på nåt sätt vill uppmuntra
utvecklingen av Debian, och som det är nu, saknar
bra instrumentet för att göra så. eller ?

Daniel Mose wrote:

> Tjena!
>
> Jag är i färd med att undersöka hur man bär sig
> åt för att stödja Debian ekonomiskt, utan att det
> kostar skjortan.
>
> När jag Googlade efter paypal fick jag upp denna
> gamla nyhetsartikel:
> http://www.debian.org/News/weekly/2002/6/index.sv.html
>
> I nyhetsbrevet finns följande länk:
> http://lists.debian.org/debian-devel/2002/debian-devel-200201/msg02673.html
>
> Till en brev-tråd som startades av Martin Krafft i
> ML debian developers.<debian-devel@lists.debian.org>
> Subject: facilitating donations

> [...]

Alltså:

Nån annan som tycker att det vore väldans bra om det
fanns ett svenskt uppsamlingskonto ?

Vänligen
/Daniel