Re: Läsa fil -> köra program.

Jag har en fil som heter ~/.signature.

När jag skriver ett mail i Pine och skickar det, klipps innehållet i filen ~/.signature in i slutet av mitt mail.

Jag vill att denna fil inte ska vara statisk. Jag vill att filen ska vara ett perl-script som exekveras när någon försöker läsa filen. När exekveringen är klar ska outputen från scriptet skickas som om det vore filens innehåll. Pine ska med andra ord tro att allt är som vanligt.

Jag kommer inte ihåg hur, men jag har för mig att någon py Sylpheeds
mailinglista gjorde någonting sånt här med hjälp av pipe:s eller fifo:s
eller någonting.  En sökning efter det kunde vara intressant, men jag
har inte tid just nu.

Jag lekte med sådant för ett tag sedan men har supit bort urlen.
En ny sökning på Google gav http://www.deez.info/sengelha/projects/sigrandd/sigrandd-3.html
Testa och se om den passar.

Hälsningar Martin