Re: USB mus i XFree86 4.1

On Tue, 23 Jul 2002 [21:31],
    Emil H (deb-list@linuxmail.org) wrote:

> Hej,
>
> Jag kör XF 4.1 och får ej min usb-mus att funka med X.
>
> Jag har installerat Debian med 'usbmouse' stöd.
> Vid boot säger den:
> usb.c: registred new driver usb_mouse
>
> När jag kör 'dpkg-reconfigure xserver-svga'
> så kan man ju inte välja usb.

xserver-svga är inte 4.1, det är 3.3.6. Använd xserver-xfree86 istället.

> Har jag en fungerande device under /dev?
>
> Jag provade i XF86Config att sätta Device till
> /dev/ttyUSB0. Protocol har jag inte hittat något för
> usb.

Konverter och använd ttyS0 eller S1 istället.

Här har du en liten hjälp.

    <http://linux-sxs.org/usbmouse.html>

> Hoppas nån kan assistera, så jag får fart på min
> AMD XP!

use the force of google.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   SCNA, SCSA