Re: Ujujuj, ny stable...

On Sat, 20 Jul 2002, Fredrik Persson wrote:

> Ny blir jag lite skakis. Hur ska jag göra med mina
> /etc/apt/sources.list-filer på mina datorer nu då?

Bestäm dig om du vill uppgradera och köra woody (nya stable)
eller om du vill fortsätta med potato (gamla stable, numera
ultra-mega-super-stable? =)

Vill du köra woody ska du ersätta alla referenser till ordet
"potato" och "stable" med "woody" i din sources.list och sedan
köra "apt-get update; apt-get dist-upgrade" så uppgraderas ditt
potatosystem till woody.

Vill du fortsätta med potato, ändra alla referenser till orden
"stable" och "woody" till "potato" och fortsätt uppdatera systemet
presis som vanligt.

Rent generellt skulle jag tro att det är bättre att aldrig skriva
"stable" i sin sources.list utan alltid referera till den specifika
versionen man faktiskt kör, eg "potato" el "woody".

--
Fredrik Jonson
pt97fjo@student.bth.se