Re: DIVX kodade filer i Debian?

i Debian?
> Jepp!

Hehe, jag också! Jag har gjort en liten
"DivX-spelare" med Debian som står bredvid TV:n. Så
här ser lådan ut; liten och snygg:

http://www.shuttleonline.com/spec.php3?model=sv25

> Detta har jag i min sources.list
> deb http://mplayer.nmeos.net unstable/
> deb http://marillat.free.fr unstable main
>
> % apt-get update && apt-get install mplayer-686
divx-codecs

Låt mig påpeka att Marillat har packat både version
0.6X och 0.9XpreX och för mig funkar 0.6-versionen
bättre. Det kan alltså vara värt att prova båda.

I mplayerdokumentationen finns instruktioner för hur
man själv kan bygga ett debianpaket, vilket kan vara
bra eftersom det är mycket som bestäms vid
kompileringen. Här är länken:

http://www.mplayerhq.hu/DOCS/#6.1

I och för sig så höll jag på en hel kväll med det
där, och lyckades aldrig få ett paket som var lika
bra som Marillats...

/Fredrik