"Nöjescentral"

Hej! Tack för svaren jag fick om pgp-nycklar. Det
var lärorikt.

Jag har snickrat ihop en gullig liten dator (en
Shuttle SV25) med en Via C3-processor och ställt
bredvid TV-n. Tack vare det inbyggda TV-ut:et,
mplayer och lirc så är det en alldeles utmärkt
divx-spelare.

Jag vet att jag någonstans, någongång (förmodligen
på sourceforge) sett till ett liknande projekt, och
att personen/-erna där dessutom knackat ihop ett
litet UI så att man kan välja film med
fjärrkontrollen istället för att öppna ett
terminalfönster eller så.

Jag bara undrar om någon känner igen det projektet
och kanske, kanske vet vad jag pratar om. Jag har
nämligen inte lyckats hitta tillbaka till det.

Andra tips i samma riktning mottages tacksamt.

Mvh

Fredrik Persson