ang. ftp.sunet.se (Re: Problem med ftp.se.debian.org)

Karolina Lindqvist wrote:

> Ett tag hade jag både ftp.sunet.se och ftp.se.debian.org i min
> /etc/apt/sources.list, då jag trodde att detta skulle göra att ett paket togs
> från ftp.sunet.se om dom det fanns där, annars från ftp.se.debian.org.
>
> Men är inte ftp.sunet.se väldigt nerladdad nuförtiden? Vid åtskilliga
> tillfällen har jag inte kommit fram alls, eller fått långa svarstider.
>
> -- Karolina

Kör du ftp eller http?  (det är inte menat som en förolämpning, många
kör faktiskt http mot arkivet)

Http-servern har tidvis varit mycket seg då folk tankat isofiler via
den, helst med diverse acceleratorer så de kan låsa så många koppel som
möjligt.  Det är (skall vara iaf) bättre nu sedan iso-per-http-hämtarna
får slåss på en egen server.

Ftp-servern borde du inte haft problem med, men vi har under flera
månader haft problem med hårdvara som segat ner delar av systemet
fruktansvärt.  Det är inte riktigt bra nu heller, men betydligt bättre.
Hör gärna av dig om du fortfarande upplever problem (givetvis med vilken
tid ok eventuella felkoder osv).

// Emil