sid/woody mus problem i X

Tjena!

Jag är ny på denna lista, och har suttit och läst en hel del gamla inlägg
ang.. massor..
Har debian stable,testing och sid installerade här hemma på diverse
maksiner..

På maskinerna med woody & Sid så har jag problem med min ärade ps2 mus.
(logitech cordles) problemet består av att den vägrar att köra med musen.
om jag kör cat på /dev/psaux så får jag dom klassiska skräptecknen.
---snip---gpm.conf-----
device=/dev/psaux
responsiveness=
repeat_type=
type=imps2
append=""
sample_rate=
har även provat med type=ps2, men inga bättre varaktiga resultat, jag kör
gpm via inetd.
I X så funkar musen, ibland.. men om jag klickar villt och sliter och drar i
ett fönster (kde) så hänger sig X, en gång kan jag då hoppa ut i cli, och
hoppa in igen.. då funkar musen.. gör jag samma en gång till.. hänger sig
rubbet..

Någon som har en ide

Lars Lindgren
mailto:lasse.lindgren@home.se