dpkg error (paketet ".250s")

Hej, ursäkta om det här är en dublett. Sände den direkt jag gick med på
listan och jag *tror* inte den kommit igenom...

Min dator krachade (totalt häng, antingen kernellåsning eller Xfree som
jammade bussen).

Det blev ganska omfattande diskrekonstuktion. Efter det funkar inte dpkg.
När jag försöker uppdatera med apt-get (vilket paket som hellst) får jag
felet (ett ex):

(Läser databasen ... dpkg: fel vid hantering av /var/cache/apt/archives/debconf_1.0.26_all.deb (--unpack):
 fillistfilen för paketet ".250s" innehåller tomt filnamn
Fel uppstod vid hantering:
 /var/cache/apt/archives/debconf_1.0.26_all.deb
Hanteringen avbröts då för många fel uppstod.

Vad tusan är paket ".250s"?????

Vad göra. Går det att 'bygga om' dpkgs intärna data på något sätt eller ska
jag instalera om. Servern är i drift, men någon timmes avbrott är uthärdligt.

Kör tesdting om det är rellevant, konverterat till testing från progeny.
Men felet har uppstått långt senare. Många lyckade uppdateringar sedan
konverteringen från progeny.

MVH och tack på förhand /Lars