[OT] Spam (var: Re: Hurra nu fungerar SEB's internettjänst bra under Linux)

peter karlsson <peter@softwolves.pp.se> writes:

[...]
> Jag har redan fakturerat en svensk firma (Fonn AB i Uppsala, som spammat mig
> vid flertalet tillfällen och försöker sälja korkade böcker), men idioterna
> vägrar betala.

Då kan du anmäla dem till t.ex. kronofogden eller liknande. (Jag har
ingen som helst aning om den juridiska grunden för sådant. :-) )
Prickningar/betalningsanmälningar är etter värre för små företag än
för privatpersoner. En kompis till mig berättade att
t.ex. speditionsfirmor vill ha betalt i förväg av företag som har
anmärkningar (han var heligt förbannad på Inet Data i Göteborg och
eftersom de lever på att importera sina pryla utomladnsifrån så skulle
det slå rätt hårt [resten är en lång historia]).

Rent generellt är det väl rätt ovanligt att svenska företag spammar?

/Jonas, som ringde upp och lät redigt sur till det enda svenska
        företag som har spammat mig för ett flertal år sedan.
--
(          www.dtek.chalmers.se/~d4jonas/         !     Wei Wu Wei     )
(        Meaning of U2 Lyrics, Roleplaying        !  To Do Without Do  )