Re: Bökigt och dyrt att stödja Debian

Tommy Dugandzic <tommy@mensa.se> writes:

> Jag har också funderat på hur man skulle kunna skapa ett system för
> mikrodonationer.

Ett ovanligt krångligt system som kräver att ett stort antal
intressenter är med - bara att bankerna skall fås att införa ett nytt
system borde få vem som helst att inse att det där aldrig kommer att
införas.

Nej, KISS.

Ett postgirokonto - helst ett som är direkt knutet till SPI e.dl. -
eller ett vanligt bankkonto är helt klart enklast. Sedan samlar man
pengar och för över när det kommit upp till en viss summa, säg 2000 kr.

--
(          www.dtek.chalmers.se/~d4jonas/         !     Wei Wu Wei     )
(        Meaning of U2 Lyrics, Roleplaying        !  To Do Without Do  )