telenordia adsl och linux

Jag har telenordia adsl och det fungerar bra, frånsett en sak. Modemet hänger
sig konstant och vägrar att kommunicera med datorn längre. Den enda lösningen
ut ur detta, som jag har funnit, är att slå av och på strömmen till modemet.
Jag har inte försökt med telenordia support, då jag är ganska övertygad om
att de skulle säga "vi supportar inte linux, har du provat under windows?".

Igår råkade jag glömma en konstant "ping" och det fantastiska verkar vara att
nu hänger sig inte anslutningen längre. Kan detta verkligen vara möjligt? Nu
har jag lagt pingen på den första burken från traceroute, så får vi se hur
länge det fungerar. Nu har jag iallafall slagit personligt rekord med 17
timmar uppkopplad.

-- Karolina