Re: apt-get install --> proxyfel

Peter Holm:

> Jag försöker installera jed med: apt-get install jed
> Men det är nån proxyinställning som jag inte hittar.

Kan du återge exakt vilket felmeddelande det är du får från apt-get?

Proxyfel; använder du dig av en http-proxy för anslutning utåt? Är
miljövariabeln http_proxy satt till lämplig http-proxy (eller ej satt,
om du inte använder någon)?

Har datorn kontakt med nätet i övrigt?

--
\\//
Peter - I do not read or respond to mail with HTML attachments.