Re: automount av cd

Den försöker mounta direkt när jag trycker in skivan, vilkat alltid
misslyckas, och ofta försöker den så länge att jag inte kan mounta för
hand, ibland lyckas den och slutar varva upp/ner, så jag kan mounta för
hand.
> KDE vet jag pollar cdläsaren i intervall, och monterar när den upptäcker att det
> kommit en skiva i läsaren. Antar att gnome har liknande metoder.
Något liknande är det jag har, så fort jag unmountar så poppar cdn ut,
oavsett var och vem som avmountar. om cdn är uta, och jag kör mount /cdrom
i kosol, dras cdn in, försöker läsa, får följande:
hdd: irq timeout: status=0xd0 { Busy }
hdd: ATAPI reset complete
cdrom: open failed
och cdn kan mountas för hand