Re: automount av cd

Quoting Ola Lundqvist <olalu526@student.liu.se> [010122 10:27]:

> Hmm automontering av cd. Inte visste jag att det fanns. I vilket fall

KDE vet jag pollar cdläsaren i intervall, och monterar när den upptäcker att det
kommit en skiva i läsaren. Antar att gnome har liknande metoder.

> är inte inställningarna i gnome (tror jag) utan du får nog
> leta på lite lägre nivå.

Annars finns det en 'supermount' patch som är rätt trevlig, man kan
poppa ut och in cd/disketter lite som man vill, och monteringen
hanteras automatiskt. Mandrake har med den i sin kärna, om jag
inte minns fel.

> // Mvh Ola

/Stefan