Re: telia-adsl och nätverks installation

Här har du ett litet inloggningskript för telia adsl.
Det kräver netcat (apt-get install netcat)

Glöm inte att fylla i användarnamn och lösenord.

-- KLIPP --
#!/bin/sh
HOST=10.0.0.6
USERNAME=
PASSWORD=

CMD_INIT="GET /sd/init HTTP/1.0"
CMD_LOGIN="GET
/sd/login?username=$USERNAME&password=$PASSWORD&submitForm=Logga in"
NC="nc $HOST 80"

echo $CMD_INIT | $NC > /dev/null
echo $CMD_LOGIN | $NC > /dev/null
-- KLIPP --