Re: kbd

> Det skulle vara trevligt om det fungerade direkt.

Det fungerar direkt förutsatt att man gör på rätt sätt.
Många startar X direkt utan att köra X-Konfigureringsprogrammet först..
sedan förstår dom inte varför det inte finns något svenskt tangentbord..

Men det är väl inte så konstigt eftersom X inte är konfigurerat.

> Om man lägger till LC_ALL, blir det inte så att man får svenska
> felmeddelanden etc? "Brutet rör"...

Jo, och det är inte så säket att man vill ha det, ofta har man både
svenska och engelska användare på sin dator, men man har ett svenskt
tangentbort anslutet, personligen tycker jag det räcker att man anger
keymap vid installationen

/I

--
Ingemar Fällman              Phone: +46(0)90 786 9335
UMDAC, Umeå University       Fax:   +46(0)90 786 6762