RE: Bredbandsbolaget fungerar med Debian

Hej, jag ville bara påpeka att Bredbandsbolaget (B2) använder helt
vanlig DHCP för konfigurering och att det inte är några speciella
krångligheter att använda just B2 och Debian.

Jag har installerat och kört en lång rad maskiner på B2-lina under
det gångna året, både potato och woody både på i386 och sparc.

Enklaste sättet är att välja att köra DHCP redan vid installationen..

Man väljer bara att installera 'base' över nätverket och svarar JA på
frågan att konfigurera eth0 med DHCP.

Sen är pump(8) konfigurerat och klart.

Angående att hämta posten osv är det enda kravet att man sitter på
ett nät som tillhör B2 för att man ska kunna komma åt servrarna.
(pop.bredband.net, smtp.bredband.net, ftp.bredband.net osv)

Man kan också hämta epost utifrån via http://webmail.bredband.net.

--

David <david@hardne.net>