Re: MAIL STRUL.

On Fri, Dec 01, 2000 at 10:05:41AM +0100, Anders Holmberg wrote:
> Den adressen fanns innan jag kom till canit så jag var
> tvungen att lägga in följande i .pinerc:
> customized-hdrs=Reply-To:anders.holmberg@canit.se vilket den lista jag är
> med på inte tycks kunna acceptera.

En gång i tiden ändrade jag avsändaradress i pine. Alltså "From:"-adressen. Det är inte helt trivialt eftersom det oftast inte går att göra i .pinerc-filen. Ändrar man dock lite i källkoden & kompilerar om så går det att konfigurera med lätthet. Det som behövs tas bort är en utkommentering, inte mer eftersom From-raden går att ändra i pcpine, dosversionen.

Numera använder jag mutt, där går det alldeles utmärkt att konfigurera alla headrar redan från början. Om du kan så är mitt tips att byta mailklient.
--
/Martin