Utan X

Hej!

Jag skulle behöva logga in i Debian utan att x-servern startar men jag kan
omöjligen komma ihåg hur man gör, det verkar som att på alla inställningarna
2-5 i /etc/inittab startar x-servern, vilket jag tycker är lite konstigt. Jag
testade också Ctrl+Alt+Back+Del som i vissa distributioner dödar x-servern, det
gör den med råga i Debian; den dödar också hela systemet på kuppen, vilket
inte är meningen i det här fallet...:-(
Kan nån hjälpa mig att komma ihåg hur jag tillfälligt startar upp utan X?

Tack,
Helgi Örn

** Helgi Örn * * * hel@linux.nu **
**** SuSE 7.0 * Debian/GNU ****