[Fwd: Gjorde tabbe!]

--- Begin Message ---
Hej och tack för svar!

Kan det vara så att denna fil bara hör till installationsprocessen och
försvinner sedan?
Jag trodde att den hade med att göra att jag inte har någon
bakgrundsbild vid inloggningssidan. Vilken fil är det i Debian där man
kan konfigurera inloggningssidan?
Jag har faktiskt en annan fil som heter
/etc/X11/newxserver.xserver-vga16, den har inte du heller på din slink!

Karl Hammar wrote:

>   Hej på dig själv.
> Den fil du nämner känner jag inte till. Jag ser den inte på min slink-
> maskin:........
>

> Varför kör du inte potato på en gång?
Det skulle jag faktiskt väldigt gärna göra men jag har bara ett vanligt
56k-modem och jag har inte sett något om att potatisen finns på cdrom
än, men jag väntar ivrigt.
Vet du om det finns någon som levererar den på cdrom redan nu?

> Är du säker att xserver-svga är rätt server och inte xserver-rage128:

Ja, 100% säker (deb filen heter
xserver-svga_3.3.6-5.99.slink.0_i386.deb), jag har installerat slink
några gånger emellanåt på prov och använt denna, grafiken blir mycket
bra på 1024x768 32-bit.
Mitt kort är ATI Rage 128VR och kör på SVGA server i alla Linux distar
jag har testat.

Hälsningar,
Helgi Örn

--- End Message ---