Re: kompilering

Jonas Ek:

> Jag är inte riktigt inbegripen i vad som händer vid "make dep" och "make
> clean". Det låter ju som om något försvinner.

'make dep' letar reda på vilka filer som beror på vilka så att de kompileras
i rätt ordning och 'make clean' tar bort de tidigare kompilerade filerna, så
att de kan kompileras på nytt. Jag brukar kompilera om genom att skriva
'make dep clean bzImage modules modules_install'.

> 2. Kan "C:\LINUX\LOADLIN.EXE" ladda en bzImage?

Ja.

--
\\//
peter - http://www.softwolves.pp.se/