Re: kompilering

> 1. När jag ska komilera kerneln nästa gång, kan jag använda samma
> "/usr/src/linux/"-träd igen? Eller måste jag radera och packa upp källkoden
> ånyo? Jag är inte riktigt inbegripen i vad som händer vid "make dep" och "make
> clean". Det låter ju som om något försvinner.

Du kan använda samma träd igen, men du måste köra make clean för att städa
upp efter din förra kompilering,

> 2. Kan "C:\LINUX\LOADLIN.EXE" ladda en bzImage? Jag gjorde en zImage för
> säkerhets skull. Lilo har en tendens att strula till MBR på hårddisken. Det har
> även hänt att hårddisken inte vill bota i några enstaka fall.

Loadlin borde kunna ladda en bzImage.. men jag använder inte loadlin så jag vet
inte
säkert..

> 3. "make menuconfig" fungerar inte när jag försöker configurera 2.0.36, jag har
> nurses installerat.

du måste ha libncurses-dev installerat, kör
apt-get -f update
apt-get -f install libncurses5-dev

> 4. Vilken kernel (stabil) är att rekommendera för en AMD486 120 Mhz?

Det borde gå med vilken kernel som hellst, kör 2.2.14.

/Ingemar