RE: E-post i Debian

Fetchmail är ett trevligt program för att hämta pop-mail till en lokal
mailbox.

att sätta upp en MTA kan vara lite besvärligt om man inte har fast ip/domän
jag kör qmail tillsammans med serialmail och fetchmail.

fetchmail hämtar mail.
qmail sköter om att ta emot mail från o till mitt lokala LAN.
serialmail sköter om att skicka utgående mail via mion ISP:s smtp-server.

/magnus