Re: locale

On Wed, 27 Sep 2000, peter karlsson wrote:
> Rustan Rosen:
>
> Har du paketet "locales" installerat korrekt?
>
> Vad säger "locale" och "locale -a"?

Paketet listas som installerat och konfigurerat i dselect.
locale -a gav ett felmeddelande jag ej kommer ihåg, så
jag testade att börja installera föregående version, vilket misslyckades,
och installerade nuvarande igen. Nu ger den följande utskrift, men
fungerar fortfarande inte, utan ger samma fel och inga svenska tecken. Var
ändrar jag LANG till sv_SE? Katalogerna /usr/lib/locale/ och
/usr/share/i18n existerar ej, vilket enligt
localedef --help
de borde göra.

flatline:~# locale LANG=C
LC_CTYPE="sv_SE.ISO-8859-1"