Re: Mail och ljud

> 1) Mitt ljudkort är ett Creative Ensoniq AudioPCI (es1371).
> Jag har kompilerat en kärna med stöd för det som modul. Men nu kan jag
> inte få det att fungera. Med RedHat kom det ett program som hette
> sndconfig som jag inte vet vad det gjorde egentligen men det gjorde att
> ljudkortet fungerade iaf :)  Någon som har några tips?

Kompilera in den i kerneln och inte som modul så kommer linux att hitta
kortet utan problem, jag har ett sånt kort och det fungerar fint...

> 2) Det här är egentligen inte ett problem men jag funderade på om det
> finns något mail-program till både Linux och w98 som dessutom har samma
> format på sina filer i bägge os:en så att man kan ha samma mail vilket
> os man än har igång för tillfället. Netscape har av någon outgrundlig
> anledning inte samma format på dom i Linux och w98.

Netscape borde gå att använda.. om du monterar win98 i en katalog sedan
symlänkar du nsmail katalogen till win98 netscapens nsmail katalog...
Det borde funka.. har dock inte provat.. men det kan va värt ett försök
:)

/Ingemar