Re: Problemas servidor FTP e IPTABLES

Daniel Costas wrote:

>El 30 de ago de 2005, Fernando García Cabrera escribía:

>Tienes que activar los modulos ip_nat_ftp e ip_conntrack_ftp
>
>añadir en el fichero de configuracion de iptables
>
>/sbin/modprobe ip_nat_ftp
>/sbin/modprobe ip_conntrack_ftp

   Y en shorewall

##############################################################################
# Shorewall 2.0 /etc/shorewall/modules
#
# This file loads the modules needed by the firewall.
#
# THE ORDER OF THE COMMANDS BELOW IS IMPORTANT!!!!!! You MUST load in
# dependency order. i.e., if M2 depends on M1 then you must load M1 before
# you load M2.
#

    loadmodule ip_tables
    loadmodule iptable_filter