Re: Controlar MLDonkey remotamente

Hola prueba esto:
ssh ip_del_servidor_q_tiene_mldonkey -L 4080:localhost:4080

también puedes editar en la máquina que usas para conectarte o lo que es lo mismo la que no es el servidor y poner dentro de $HOME/.ssh/config

LocalForward 4080 localhost:4080

pones el login y password y a continuación pones en el navegador: http://localhost:4080

lo que haces con ese comando es que el puerto 4080 del ordenador al que te conectas lo rediriges a tu ordenador al 4080.

Para mas info man ssh:

-L port:host:hostport
             Specifies that the given port on the local (client) host is to be
             forwarded to the given host and port on the remote side.  This
             works by allocating a socket to listen to port on the local side,
             and whenever a connection is made to this port, the connection is
             forwarded over the secure channel, and a connection is made to
             host port hostport from the remote machine.  Port forwardings can
             also be specified in the configuration file.  Only root can for-
             ward privileged ports.  IPv6 addresses can be specified with an
             alternative syntax: port/host/hostport.