Pregunta de Seguridad

Hola....
He realizado un scanneo de los puertos que tengo abiertos en
http://www.dslreports.com  con el siguiente resultado:

Conclusion: Possible Problem! We did get information from scanning your
ports, this information could
encourage attackers to probe further. Do you know why you are advertising
these services to the net?
perhaps installation of a firewall, or reconfiguration of your firewall to
be more secure, would provide peace of mind.

ALL TCP
FILTERED
                 No response (open or closed) to an open request was
		 received.
other UDP
CLOSED
                 We received a response that this port was closed.
UDP 111
is OPEN
                 We have no specific hints for this port number just yet. We
		 are monitoring results though,
                 and we add advice for port numbers that come up frequently.

El puerto 111/udp es:

sunrpc	111/udp	portmapper	#RPC 4.0 portmapper UDP

¿por que lo tengo abierto? ¿y los otros puertos udp, por qué están cerrados
y no filtrados? ¿donde puedo configurar los protocolos que hay que filtrar y
los que no?. Como podeis ver en esto de los cortafuegos y las redes estoy
bastante pegado ¿que lecturas me recomendais? ¿que ficheros de configuración
están implicados en esto?  ¿cuan insegura es la situación actual de mi Debian?

P.D.: Tengo Debian 2.2r3 con el nucleo 2.2.17 (de la 2.2r0) sin recompilar,
es decir el de intalación eligiendo las opciones de dialup entre otras.

Muchas Gracias
--

     _/     _/ _/_/_/ _/_/_/  Desde: 40º25'N 3º39'O