Re: ATA100 y Potato

Yo.... es que arranco de scsi... :)

bueno, sus paso el lilo.conf que tengo, que sus puede ser interesante...

---8<------------------------------
# Support LBA for large hard disks.
#
lba32

# Specifies the boot device.  This is where Lilo installs its boot
# block.  It can be either a partition, or the raw device, in which
# case it installs in the MBR, and will overwrite the current MBR.
#
boot=/dev/sda

        # Eso es para cambiar el orden de las unidades... Asín se
        # piensa que /dev/sda es el primer disco.
        disk=/dev/sda
        bios=0x80

# Specifies the device that should be mounted as root. (`/')
#
root=/dev/sda1

# Installs the specified file as the new boot sector
#
install=/boot/boot.b

# Specifies the location of the map file
#
map=/boot/map

prompt
delay=100
timeout=100

# Specifies the VGA text mode at boot time. (normal, extended, ask, <mode>)
#
vga=normal

# Boot up Linux by default.
#
default=Linux

image=/vmlinuz
        label=Linux
        read-only

        # Eso es para que reconozca ide2 y ide3: /dev/hd[efgh]
        append="ide2=0x9000, 0x8802 ide3=0x8400, 0x8002"

Jaume Sabater i Lleal
mailto:jaume@argus.es