Re: PROBLEMA BIZONHO COM O SAMBA - SMBPASSWD

Velho nao é um problema de implementação e existe diferenças entre
usar "+" e o "@"....

A name starting with a '@' is interpreted as an NIS netgroup first (if
your system supports NIS), and then as a UNIX group if the name  was
              not found in the NIS netgroup database.

              A name starting with '+' is interpreted only by looking
in the UNIX group database. A name starting with '&' is interpreted
only by looking
              in the NIS netgroup database (this requires NIS to be
working on your system). The characters '+' and '&' may be used at the
start  of  the
              name in either order so the value +&group means check
the UNIX group database, followed by the NIS netgroup database, and
the value &+group
              means check the NIS netgroup database, followed by the
UNIX group database (the same as the '@' prefix).

Como eu disse esta funcionando tudo as permissões tudo funciona... se
eu crio um diretorio "x" e dou acesso apenas para o grupo "vendas"
funciona beleza, agora se o user "y" do grupo "mkt" tentar acessar ele
é autmaticamente desabilitado no smbpasswd!!!

Esta e a questão !