Re: O perigo do Kylix

Linuxers,

Sinceramente não entendi essa de "perigo do Kylix"... ainda mais se for do
Open.
Ainda mais que alguns afirmam que ele não é GPL, mas o que diz a Borland
sobre isso em sua página:

---Cut&Paste---
 KYLIX OPEN EDITION DOWNLOAD AND AUTHORIZATION KEY
Develop RAD Open Source Linux applications today!

Kylix Open Edition is specifically designed for Open Source development and
for building applications that are distributed under the GPL (General Public
License).

Due to popular demand, server may be busy.
Please allow 24 hours for your authorization key to be emailed to you.

Please follow these 3 steps to obtain your serial number, authorization key
and download.

STEP 1
Create a software registration account.

STEP 2
Answer a brief survey.

STEP 3
Download software and receive your serial number and authorization key via
email.
In exchange for your free access to these products we will be contacting you
in the future to ask a few questions about your experience with the product.
---Cut&Paste---

Ou vejam em loco:
http://www.borland.com/kylix/openedition/kylixopenedition_keyanddown_steps.h
tml
Inclusive na página oficial http://www.borland.com/kylix/ existem as logos
da KDE, Gnome e Helix Gnome como Partners e da FSF como Resources. Será que
a Borland está se apropriando deles sem a devida autorização? Realmente eu
não acredito.
Fique claro que isto não desmerece que incentivemos as linguaregens e
ferramentas GPL tipo PHP, Python, Perl, etc e tal...
Corrijam-me se acharem que estou tão errado.

Vida Longa e Prospere!
Lages.