Re: Zacinanie serwera, problem z dostępem.

Dnia 2011-11-17, o godz. 00:31:09
Mrugała Tomasz <tomasz.mrugala@gmail.com> napisał(a):

> ps. Zaczęło się po rozszerzeniu macierzy raid5(mdadm) do 6 dysków. Ale
> nie jestem pewien czy to jest powód.
> Załączam log z uruchomienia http://pastebin.pl/50428
> Załączam smart z nowo dołączonego dysku(wiem że nie jest idealny ale
> chyba nie to jest problemem, mimo wszystko...)
> http://pastebin.pl/50429
>
> Jakie informacje będą przydatne?
> Można mnie znaleźć: skype: cooleq, gg: 7535630

Cześć koleżko. Na wstępie - po kiego grzyba dodajesz do serwera
niesprawny dysk twardy?

Current_Pending_Sector=4

a więc 4 sektory mają problem z odczytem/zapisem danych, ale nie zostały
jeszcze wyłączone z użytku, i dlatego mogą spowialniać pracę systemu
operacyjnego. Aby się ich pozbyć (albo je naprawić), musisz wykonać
skanowanie dysku, czego nigdy nie robiłeś, prawda?

 SPAN  MIN_LBA  MAX_LBA  CURRENT_TEST_STATUS
    1        0        0  Not_testing

No, tak nigdy;) Zrób teraz wewnętrzny test SMART dysku, nie wymaga do
restartu serwera, a dysk jest cały czas dostępny w czasie testu, test
trwa kilkadziesiąt minut do paru godzin. Najlepiej wykonaj to na
wszystkich swoich dyskach, bo nie wiadomo co tam masz. Później pokaż mi
wyniki dysku raz jeszcze, zobaczymy, co powinieneś dalej z tym fantem
zrobić. Dysk nie jest idealny, prawda, ale póki nie
zaznaczysz na nim błędnych sektorów, aby były wyłączone z
użytku, to ten dysk może się zacinać i spowalniać resztę
komponentów. Powodzenia w naprawach;)
Komenda na początek:
smartctl --test=long /dev/sdc

--