Zacinanie serwera, problem z dostępem.

Witam, mam dość mocno niesprecyzowany problem, Nie bardzo wiem jak go
opisać na forum. Od 3-4 dni jest co chwilę problem z dostępem do
serwera. Iptraf na serwerze pokazuje, że wszystkie połączenia spadają
do 0 i po chwili normalnie nabierają prędkości. Jednak mimo, że
początkowo przy pracy lokalnie nie zauważyłem nieprawidłowości to
wydaje mi się, że to jednak cały serwer się przycina. Proszę o
informację w jaki sposób mógłbym zdiagnozować co się dzieje.

ps. Zaczęło się po rozszerzeniu macierzy raid5(mdadm) do 6 dysków. Ale
nie jestem pewien czy to jest powód.
Załączam log z uruchomienia http://pastebin.pl/50428
Załączam smart z nowo dołączonego dysku(wiem że nie jest idealny ale
chyba nie to jest problemem, mimo wszystko...) http://pastebin.pl/50429

Jakie informacje będą przydatne?
Można mnie znaleźć: skype: cooleq, gg: 7535630