Problem z instalacją debiana 5.04 z USB albo CD

Cześć.
Ostatnio otrzymałem nowy komputer (intel i5) z HD IDE, starym DVD/RW , i prubuje zainstalować na nim debiana 5.04.

1 próba) ściągąłem cd net instal . Startuje z CD, ładnie pyta o język etc by po chwili dac do zrozumienia ze nie moze znaleźć CD-ROMU. Dysk CD jest napewno dobry gdyż na komputerze stojącym obok stem z tego dysku instaluje sie bezbłędnie.

2 próba) no cóż, sprubuje z USB. Tworze odpowiedni USB, ponownie startuje ładnie z USB-drv,język, konfiguracja sieci, ...i partycjonowanie ... problem w tym ze nie widzi mojego dysku IDE.

Czy może ktos juz spotkał się s takim problemem i jak sobie poradzić ?

Pozdrawiam
Łukasz