Re[2]: 'jeden' mysql na kilku hostach

Witam,
 dzięki za podpowiedzi, udało się po ciężkich bojach (jak to z nowymi
 dziwnymi rzeczami bywa ;)

do replikacji multi master punkt wyjścia

WZ> Poczytaj o trybie multi-master w mysqlu :
WZ> http://jayant7k.blogspot.com/2006/06/multi-master-replication-in-mysql.html

był najlepszy i po paru nockach lektury działa i nawet prawie kumam
jak ;)

przyszło mi do głowy pewne zmodyfikanie tej rzeźby, bo nie jest tak
bardzo istotne, jeśli dane będą replikować się z kilku(nawet nasto)
sekundowym opóźnieniem, a że nie może być wielu masterów, to
pomyślałem, żeby napisać zewnętrzny już program, który będzie
przełączał w slavach mastery kolejno przez listę, przy czym przed
ustawieniem nowego musi zapisać aktualną pozycję u aktualnego mastera,
+- jakoś sensownie przełączać, żeby duży insert nie stał się
'nieprzepychalnym'

zyskiem tego rozwiązania ma być całkowita niezależność od awarii
każdego z serwerów/łącz, czyli
srv1 na zmianę podłacza się jako slave do srv2 i srv3,
srv2 do srv1 i srv3,
srv3 do srv2 i srv1

teraz jeśli któryś jest odłaczony, to binlog poczeka do 2 tygodni na
ewentualne odżycie, co praktycznie nie powinno wymagać żadnej
dodatkowej interwencji w związku z synchronizacją, żeby przywrócić
synchronizm bazom.

proszę o opinie :)

Pozdrawia Marek