'jeden' mysql na kilku hostach

Witam,
  potrzebuję zrobić taki dziwny twór, a mianowicie:
są 3 serwery z mysql i php i skryptami które sobie pracują na mysql,
każdy na swoim. są to wszędzie te same skrypty i takie same bazy.

potrzeba jest, aby wszystkie bazy miały te same dane, tzn jeśli ktoś
wprowadzi dane na jednym z serwerów, to inny przeglądający je na innym
z serwerów ma je też widzieć.
serwery są podpięte do internetu (czyli jeśli trzeba to ze sobą) każdy
swoim łączem dsl.
odpada używanie jednego z serwrów jako bazy dla wszystkich - narzucone
wymaganie to wzajemna synchronizacja.

wg mojego rozeznania są 2 rozwiązania
-faktyczna synchronizacja z binlog(pasmożerne? co kiedy rónocześnie
ktoś doda coś na 2 serwerach?)
-rozwiązanie typu cluster (cos w rodzaju load balancera na wspólnych
danych)

innych nie znalazłem, ale też żadnego z powyższych jeszcze na żywo nie
przerabiałem. z rozwiązań któe częściowo mogły by się nadać widzę drbd
jako wspólny magazyn danych, jednak nie wiem jak jest w pracą jego
przy paśmie łącza do 1Mbit/s

jest problem sensownej reakcji kiedy z 'clustera' wypadnie któryś z
serwerów (awaria łącza) aby w bazie nie porobiły się konflikty. na to
nie bardzo mam pomysł. wyłączanie dostępu wszystkim kiedy padnie
którykolwiek brzmi dosyć przerażająco.

na sprzętach chodzą debiany z openvz

prosił bym o opinie czy podpowiedzi odnośnie rozwiązania problemu

Pozdrawia Marek