Re: Pytanie o obraz iso dysku

On Sat, Sep 11, 2010 at 05:36:08PM +0200, eryk wrote:
> Witam
>
> Mam zrobiony obraz dysku twardego do iso,

ISO (9660) to format systemu plików spotykany głównie na płytach CD/DVD.
Obraz dysku twardego to po prostu obraz dysku twardego; wątpię, żeby
zawaty system plików był w formacie ISO.

> w całości jest to linux tylko mam
> pytanie jak odzyskać dane najlepiej odtworzyć system na nowym dysku twardym
> korzystając z tego obrazu iso.

Zapewne jeśli masz obraz całego dysku to zaczyna on się śmieciami typu
tablica partycji, których sterownik systemu plików nie zrozumie. Spróbuj
zamontować go przy pomocy "-o loop,offset=XXXX" gdzie XXXX to ilość
bajtów które poprzedzają dane systemu plików, który chcesz zamontować.
Powinnno się go dać uzyskać odpalając na obrazie program cfdisk lub
fdisk.

pozdrawiam,
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216