Re: dziwny problem z eximem

Dnia 127 roku bieżącego, Marcin Owsiany zeznał(a) jak następuje:

> "qq trouble in home directory" to komunikat programu ezmlm (zarządcy
> list dyskusyjnych), który ten zwraca gdy program qmail-queue (który
> przyjmuje pocztę WYCHODZĄCĄ z listy dyskusyjnej) zakończy działanie
> kodem 61. Z kolei według
> http://www.qmail.org/man/man8/qmail-queue.html kod 61 oznacza
> "Problem with the qmail home directory."

Ta przypadłość zdarza się również kiedy z konta na moim serwerze ślę
pocztę na konto które mam na tym samym serwerze gdzie stoją listy.

> Patrząc do kodu qmail-queue, widać taką linijkę:
>
>  if (chdir(auto_qmail) == -1) die(61);
>
> Problem w tym przypadku znaczy więc tyle, że qmail-queue nie może
> wejść do katalogu domowego. Jedyny sensowny powód jaki mi przychodzi
> do głowy, to taki, że katalog domowy jest na NFS, i
> "klubvolvo.org.pl" ma z NFS tymczasowe problemy.

> Tak czy inaczej nie wygląda na to, żeby problem był po Twojej stronie.
> Proponuję zapytać administratora ich serwera co się dzieje.

lists.klu... stoi w crowley więc poczekam do poniedziałku.
tyle że kurcze dlaczego z innego serwera (od kolegi) wszystkie maile na
listy idą bez błędów.. to jest kurka pytanie.

--
Pablo
użytkownik Linux/Debian'a od wersji "Potato".