Re: dziwny problem z eximem

On Fri, May 07, 2010 at 08:32:03PM +0200, Pablo wrote:
> Hej, może ktoś będzie wiedział, bo mnie się już pomysły wyczerpały.
>
> Czasami widzę w logach że lists.klubvolvo.org.pl rzuca błędem 451 i
> tymczasowo nie przyjmuje maili od mojego exima,
>
> problem w tym że mój serwer ma obsługiwać klubowe konta pocztowe i
> tempo docierania maili na listy klubowe jest dość istotne.
>
> Wykręciłem do maximum czasy powtórek dla tego hosta, zmieniłem flush
> kolejki na dwie minuty i jakoś działa.
>
> Tyle, że kilku kolegów którzy mają różne serwery nie zaobserwowali w
> logach żeby lists.klubvolvo.org.pl odrzucał pocztę od nich z takim
> [...]

"qq trouble in home directory" to komunikat programu ezmlm (zarządcy
list dyskusyjnych), który ten zwraca gdy program qmail-queue (który
przyjmuje pocztę WYCHODZĄCĄ z listy dyskusyjnej) zakończy działanie
kodem 61. Z kolei według http://www.qmail.org/man/man8/qmail-queue.html
kod 61 oznacza "Problem with the qmail home directory."

Patrząc do kodu qmail-queue, widać taką linijkę:

 if (chdir(auto_qmail) == -1) die(61);

Problem w tym przypadku znaczy więc tyle, że qmail-queue nie może wejść
do katalogu domowego. Jedyny sensowny powód jaki mi przychodzi do głowy,
to taki, że katalog domowy jest na NFS, i "klubvolvo.org.pl" ma z NFS
tymczasowe problemy.

Tak czy inaczej nie wygląda na to, żeby problem był po Twojej stronie.
Proponuję zapytać administratora ich serwera co się dzieje.

--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216