Re: Instalator trzech systemów na jednym pendrivie

W dniu 19 lutego 2010 14:56 użytkownik Aleksander Kurczyk
<darkmaster977@gmail.com> napisał:
> Myślałem o tym żeby każdy system, a właściwie to jego instalator,
> trzymać w oddzielnym katalogu. Problem w tym że nie wiem jak wtedy
> zainstalować i skonfigurować Gruba.

Ja do uruchamiania instalatora Debiana [1] z dysku USB używam GRUB4DOS
[2] i menu.lst wyglądającego tak[3]:

title Debian-Installer
find --set-root /debian-installer.img || root (fd0)
map /debian-installer.img (fd0)
map --hook
chainloader (fd0)+1
rootnoverify (fd0)
map --floppies=1

Oczywiście na dysku potrzebne jest też ISO płyty instalacyjnej (choćby netinst).

[1] http://ftp.pl.debian.org/debian/dists/lenny/main/installer-i386/current/images/hd-media/
[2] http://sourceforge.net/projects/grub4dos/
[3] http://www.burghardt.pl/2009/07/szwajcarski-nozwpendrive-oficerski/

O instalatorach Ubuntu ani Slackware nic nie wiem, więc nie pomogę.
Możesz spróbować, w taki sposób jak ja uruchamiam UBCD (wymaga
wsparcia uruchamiania z dysku USB wewnątrz ISO), albo Debiana Live
(pozwala uruchomić obraz ISO nieprzeznaczony do uruchamiania z dysku
USB).

Krzysztof Burghardt <krzysztof@burghardt.pl>
http://www.burghardt.pl/