Re: upsm

Andrzej wrote:
> Zainstalowałem z płytki Lenny_64. Próbuje instalować program (upsm) do obsługi
> UPSa firmy Lestar i mam taki oto problem. Udało mi się uruchomić wersję dla
> dystrybucji innych niż RedHat (bo nie ma debów) i otrzymać komunikat o
> pomyslnej instalacji. Ale jak próbuję uruchomić to otrzymuję komunikat: "upsm:
> error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared
> object file: No such file or directory".

Zainstalowałeś 64-bitową wersję systemu (amd64), zakładam, że program
do obsługi UPSu nie ma źródeł i najprawdopodobniej jest to binarka x86.

% ldd binarka

powie Ci dokładnie jakie biblioteki są potrzebne do działania programu.

Program szuka ich tutaj:

> /lib32:

Wspomniana wczesniej jest tutaj (64-bitowa wersja):

> /usr/lib:
> 	libstdc++.so.5 -> libstdc++.so.5.0.7

Masz kilka opcji do wyboru:
1. Wypróbować któryś z dostępnych w Debianie programów do obsługi UPSów.
2. Doinstalować 32-bitowe wersje brakujących bibliotek i używać
zamkniętego oprogramowania.

P.S. Apropos, do RPMów jest "alien".

Raf

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html