Open Office i problem z polskimi znakami

Witam serdecznie.

Mam dość dziwny problem.
Używam openoffice 2.2 , Debian 4.0, kernel 2.6.21

Problem pojawił się w momencie zrobienia distr-upgrade.
Otwieram dokument który piszę już od dość dawna i ku mojemu zaskoczeniu,
w całym dokumencie nie ma ó a jest U z takimi śmiesznymi falkami.
Dla openoffice mam ustawiony język słowników i locale na Polski (PL).
Czcionka używana w dokumencie to Bitstream Vera Sans.
Ponad to locale z terminala to en_US, en_PL i en_GB.
Co jest jeszcze dziwniejsze to to, że po jakimś czasie (nie wiem jakim, nie wiem skąd i nic nie wiem :) )
open office po naciśnieciu ALT+o pokazuje nasze polskie ó a nie U z falkami.

Macie jakiś pomysł?

Pozdrawiam
Łukasz Majewski